Planespotting

15.12.2015 14:31

  MATILDA INTERVJUAR ELIAS OLOFSSON OM PLANESPOTTING

 

Vad är det du gillar så mycket med flygplan?:

- Att fota dem, jag fotar mest flygplanen, man måste vara mycket fokuserad för att få en bra bild.

Vad menas med planespotting?:

- Man är på olika flygplatser och filmar eller fotar flygplanen, och kollar på dem.

Måste man vara på en flygplats, eller kan man vara någon annan stans?:

 - Nej, man kan också vara mitt ute i ingenstans och fota flygplan som åker förbi.

Har du något favorit flygbolag?:

- SAS!

Vad är det du gillar så mycket med sas, då?:

- Jag har alltid gillat sas. Det har bara blivit så.

Hur många gånger har du flugit?:

 - 1234...., 15 gånger tror jag!

Vet du hur många plan sas har?:

 -Ja, jag har för mig att det var något med 170, men jag håller på att dubbelkolla...jo, 148. De har 148 plan

Har du något annat intresse?:

- Ja, motorsporter t.ex skoter, fyrhjuling och cross.

Har du spelat/spelar du något instrument?: 

- Ja, jag har spelat fiol och nu spelar jag lite gitarr.

Hur länge har du varit intresserad av flygplan?:

- I ungefär fem år.

Tack, för att jag har fått intervjuat dig,

 -Varsågod! :)

Matilda Handler