Klass 5a och 5b ska tävla i Vi i femman i januari

16.12.2020 14:36

    Vi i femman intervju 

            Torun och Agnes

1 Hur känns det att vara med?

Agnes;-Förvånad att jag kom med och lite nervös.

Torun;-Det känns kul och ganska nervöst. 

 

2 Vilken är din medtävlare?

Agnes:- Jag ska tävla tillsammans med Melvin.

Torun:-Jag ska tävla med Emil.

 

3 Vad vill ni helst ha för frågor?

Agnes:- Jag vill helst ha SO för om det är matte kan jag typ få panik  om det är på tid.

Torun:-Jag vill oxå gärna ha SO frågor.

 

4 Vart ska ni tävla och när?

Agnes:-Jag ska tävla den 21 januari. 

Torun:- Och jag ska tävla den 26 januari och i radio huset.

 

5 Hur ska ni ladda upp inför tävlingen?

Båda:- Vi ska lyssna noga på lektionerna, läsa många böcker, snappa upp saker man hör, kolla nyheterna, träna på frågekort.

 

Av; Robyn, Nova, och Lydia åk 4