Intervju med Åsa i köket

16.12.2020 13:40

                 Intervju med Åsa i köket

 

-Vad ville du bli när du var liten?

svar:  Jag ville bli Flygvärdinna det var först på senare år som jag kom på att jag ville bli kock.

  

 -Hur länge har du jobba  här?

     svar: 3 år på den här skolan  men som kock i 20 år.

   

  - Vad är roligast att laga?

      svar:  Något speciellt typ på personalfester eller catering fester, inte bara spagetti och köttfärssås lite mer krångligt.

  

-Vilken Tid brukar du komma till jobbet? 

 svar: Jag börjar jobba halv sju. 

 

-Har du jobbat på någon annan skola förut?

 svar: Nej inte någon skola men jag har jobbat på restaurang länge. 

 

- Finns  det något som elever gör som är irriterande i matsalen?

svar: Det är väldigt jobbigt när de gungar på stolarna

 

-Vad tycker du är det bästa med att jobba på just den här skolan?

svar: Det är så trevliga elever och det är mysigt i lokalerna.

 

-Hur många kilo mat slängs per månad i matsalen?

svar:  Ungefär 6-7 kilo per dag slängs.

 

-Vilken mat serverar ni oftast?

svar:  Ungefär lika ofta varje rätt

 

-Hur mycket kostar maten för varje dag?

ungefär 12 kr per elev.

 

 
Maj Berg åk 5